detnordisekjokken

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av L S - 15 juli 2013 16:13

I dag har jag tenkt att skriva mitt första innlägg på denna blog :)

Jag är inte så jätte nöyd endu med utseende, men det kommer sig efter ett tag när jag blir van vid det :)

Jag är en tjej på 35 år. Jag kommer från Norge. Så min Svenske är inte så Perfect endu. Nogra blog inlägg kommar att vara på Norska, nogra på Svenska och andra på Svorsk ( en lite blanding av dom olika språken NorskSvensk) …. hihi

Min passion är Mat och matlagning. Jag har bodd den mesta tiden i mitt liv i Norge. Men endå 5 år i Danmark. Jag kom till Sverige i September 2012. Jag gifta mig med en Svensk kille som är jätte underbar. Jag är en glad och fornöyd person.

Mat som jag nävnte är nogot jag verkligen gillar. Jag är kock för kommunen på skolar och förskolar, men jag lagar mycke mat hemma också. Jag likar att baka mitt eget matbröd. Dom flesta retter lagar jag från scratch och jag har mitt hjärta i den Nordiska matkulturen.

Vi har mycke husmandskost hemma. så här på denna bloggen vill det mesta bestå av det. Men jag gillar even mat från det Italienska, mexicanske och Franska köket. Så lenge det blir lagat från början av. Jag hatar burkmat och dom färdiga portions rättarna i frysdisken :)

Jag är ökonomisk af mig och jag gillar ökologisk. Kort tids resande råvaror tycker jag är det besta :)

Vel, denne veckan så har jag en måltidsplan som alla andra veckor när jag jobbar. Jag tycker det bliver bettre för mig när middagarna är planlagt. Så jag vill lägga ut dom rättarna på bloggen denna veckan. Jag kan ju avslöja att det bliver:

Måndag: Skånsk kalops

Tisdag: Sennaps marinerad Strömming ala Manneström

Onsdag: Fläskkorv med Rotmos

Torsdag: Ärtsoppa med pannkakor

Fredag: Kycklingben med saffranris.

Då önskar jag ära lesare en jätte fin dag och Bon appetit

Kram

LS

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards