detnordisekjokken

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Ratatouille

Av L S - 8 september 2013 19:56



 


God aften!


I dag har jeg veid meg på nytt og målt midje og mage. Jeg ble heldigvis ikke skuffet. Jeg har nå gått ned totalt 4,5 kg og mine mål har gått ned fölgende:

Hofter: fra: 92 Nå: 89 cm

Mage: fra: 96 Nå: 90 cm.

Så ja, det er faktisk ikke så rart att jeg har gått ned en str i bukser.JIIIPPPPIII

Nå er det bare 2 uker igjen til diett ukene er over. Og jeg tror så innderlig att jeg klarer å oppnå halvparten av mitt mål som er å gå ned 10 kg totalt. Men jeg er ikke bekymret i det hele tatt. Jeg er faktisk kjempe stolt av meg selv :-)


Vel, jeg har värt veldig slöv når det gjelder å legge ut oppskrifter, Noen oppskrifter har jeg jo lagt ut, men det er ikke mye. Så dette blogg innlegget skal jeg legge ved en oppskrift.

Denne oppskriften er en av mine favoritt grönnsaksretter. Den er smakfull, super sunn og super enkel å lage. Det er en Fransk oppskrift..... Det er............


Ratatouille


Ingredienser:

2 stk løk

2 fedd hvitløk

1 stk aubergine(dersom du vil lage den tradisjonelle utgaven fra Nice må du droppe auberginen)

1 stk squash

2 stk grønne paprika

8 stk små tomat

2 kvist rosmarin

2 kvist timian

olje

salt og pepper


Fremgangsmåte:


Forvarm ovnen til 180 grader. Skrell løken og hvitløk. Skjær dem i skiver. Skyld resten av grønnsakene og del dem i skiver. Vask urtene. Ha alt i en ildfast form. Ha på salt og pepper og ha over litt olivenolje (ca to spiseskjeer). Vend om på grønnsakene slik at de stekes jevnt. Dekk formen med aluminiumsfolie og bak i 45 minutter. Nå er grønnsakene bakt, men fortsatt ha fargene inntakt - og det skal være grønnsakssaft i bunnen av formen. Fjern aluminiumsformen og bak i 30-45 minutter til, men følg med hele tiden. Grønnsakene er ferdig når saftene har fordampet og de har fått litt mørkere, bakt farge. Fjern urtekvastene og server straks, eller når det har fått romtemperatur eller når det er kaldt. Det blir bedre dagen etter - og dagen etter der igjen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L S - 1 december 2013 08:49

      En riktig fin 1 advent folkens!   Det er Söndag morgen, litt kaldt ute, men hva gjör vel det :-) Jeg sitter inne i varmen med en god kopp kaffe og har rundstykker i ovnen, som jeg skal kose meg med til frokost. Kanskje jeg skulle ko...

Av L S - 6 november 2013 04:58

    Dette blogg innlegget handler ikke om mat denne gangen. Det handler om meg som person og medborger. Men jeg vil si en ting först. Jeg er ikke rasist. Sånn att det er oppklart fra förste stund.   Jeg synes det er litt skremmende faktisk...

Av L S - 11 oktober 2013 05:55


    God Fredag alle....   Denne uken har bare seilt forbi... Og plutselig har det blitt Fredag... IiiHhhaa.... Dette blir en spennende dag faktisk.... Jeg slutter tidlig på jobb, og etter et så reiser jeg til byen for å fikse ytt I.D med r...

Av L S - 9 oktober 2013 04:52

God morgen!   jeg har ikke blogget så masse den siste tiden, det har liksom ikke värt tid for det..... eller om det har värt tid så har jeg liksom ikke visst hva jeg skal blogge om på en måte. Mange ting har hendt den siste tiden. Og jaaaaa, ti...

Av L S - 22 september 2013 07:30


    Denne oppskriften har jeg snott fra den nye kokeboken jeg fikk i bursdagsgave Manneströms husmannskost. Om man önsker å vite mer / Läre seg mer om Svensk husmannskost er denne boken perfekt. Er du Svensk vet du veldig godt hvem Leif Mann...

Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards