detnordisekjokken

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

4 uka med diett og nye tall :-)

Av L S - 15 september 2013 07:49

God Söndags morgen!


I dag er tid for ny vekt sjekk  etter den 4 diett uka. Jeg synes det har gått bra disse ukene. Men det er noen produkter jeg tror jeg ikke hade klart meg uten.

Dette med sötsug har jeg ikke hatt, men ikke så sterkt som jeg trodde jeg skulle ha. Cola har ikke fristet og heller ikke et vin glass til Lördags middagen, men jeg må ärlig innrömme att sjokolade har värt litt savnet foran tv innimellom. Men da har jeg laget desserter og kaker som er slankevennlige.

Jeg laget Passion for love kaka. Åhhh… den kan jeg anbefalle. Det er en kake med flere teksturer og smaker som smelter sammen. Utrolig fantastisk kake. Den kan gjöres laktosfri og den ER glutenfri.

Her er noen av produktene jeg har anvendt i de seneste ukene:





      

HERMESETAS Lättströ


Dette er en sukkererstatning med 90% färre kalorier enn sukker og inholder 40% fiber.

Denne sukker erstatning brukes på samme måte som sukker, men den veier nesten ingenting. 5 gr lättströ = 50 g sukker. Smakmessig synes jeg den fungerer utmerket. Jeg har anvendt den i mine desserter og kaker. Ingen forskjell i det hele tatt og man får liksom ikke smak av kjemikaljer eller fabrikk smak av det. Föles helt naturlig.


 


OATLY

i mat


Oatly er en havrebasert matlagnings "flöte". Den er fyldig å har samme egenskaper som vanlig flöte vi har i den vanlige matlagningen. Det jeg liker best med Oatly er att den har ikke den spesielle smaken som andre erstattningsprodukter normalt har. ( eks soja). Er du laktos intollerant eller melkeprotein allergiker så er dette produktet et absolutt förstevalg. Den er heller ikke så dyr og den har lang holbarhet :)

Du bruker den på samme måte som vanlig matlagningsflöte i både varme og kalde retter.


 


Soygurt


Soygurt er absolutt en av mine favoritt produkter. Den er så anvendelig. Jeg har litt i mine proteindrinker på morgen og jeg har denne med bär og frukt til frokost. Detteburde väre absolut også ett förstevalg om du er laktos el melke intolerant/allergiker. Den brukes på samme måte som vanlig yoghurt. I matlagningen eller spise den som den er. Den er basert på soja, så om du ikke tåler soja, så kan man ikke anvende den. Men for andre. 2 tommler opp for dette produktet. Etter mine smaks löker så synes jeg ikke den var sånn himmla god naturell, men med litt andre smaker i den så löftet den seg og absolutt smaket ypperlig. Man kan få tak i dette produktet i andre smaker også. Eks, vanilje, jordbär osv osv...


 


Mörk sjokolade


Uten denne herligheten tror jeg det hadde gått rett vest for både min mann og jeg. Vi har ikke mörk sjokolade vär dag, men vi lager godsaker på fFedager og Lördager. Det viktigste er att den er 70% eller mer. Favoritt desserten her i huset er sjokolade mousse. Da smelter vi sjokoladen, pisker 3 eggehviter, pisker Alpro soja visp med lättströ og vaniljekorn. Blander forsikt det hele, innimellom med litt sterk kaffe og lar det stå i kjöl i ca 2 timer... Dette serverer vi innimellom med friske bär, appelsinfiletter osv... Himmelsk godt :)

Jeg tror ikke jeg behöver å si mer.... hihi


 


alpro

sojavisp


alpro sojavisp er som det står en soja basert "flöte" Man anvender den på samme måte som vanlig kremflöte. Smakmessig er den noe lettere i smak enn vanlig kremflöte, men den er suveren på sin måte. alpro har utrolig masse bra produkter. Og jeg anbefaller dere å sjekke opp i butikken utvalget. Uten dette produkt ville disse 4 ukene värt noe kjedelige.

Du lurer kanskje på hvorfor vi ikke har brukt vanlig kremflöte, da vi kan ha i oss mejeriproduker?... Vel, det har ikke noe med fettet og gjöre, men det har noe med sukker innholdet som er i fete melkeprodukter. Og disse diett ukene har vi bevist redusert all sukkerinntek. Og så lenge vi har funnet "erstattninger" for både matlagningsflöte, kremflöte, yoghurt og melk, så har dette värt ett naturlig valg :)


 


NÖTTER


Nötter var ett helt åpenlyst valg når det gjelder snacks. Heldigvis elsker vi nötter i nesten alle smaker og fasonger. Nötter er så anvendelige. Jeg lager kakebunner på nötter, Jeg har nötter med i min veske hele tiden ( om jeg blir små sulten), Nötter har jeg i bröd/knekkebröd bakingen. Nötter er ett MUST.

Nötter innholder masse nyttigheter som er bra for kroppen .... Så det er bare å  GO NUTS ..... :-D


 


BODY SCIENCE

Proteinpulver


Jeg har kjatet masse om mine proteindrinker vi har vär morgen. Som dere sikkert har forstått så er det bare frukter og grönnsaker som vi gjör om til juice og så har vi i 1 ss proteinpulver pr portion.

Dere har helt sikkert sett dyre shake mixer fra nutrilett, herbalife osv osv... Vel, dette er på en måte det samme. Bare att jeg selv föler det er mye friskere og mer smaksrik. Da vi anvender friske råvarer.

Proteinpulveret vi fikk tak i er absolut noe av det beste på markedet og det var ikke dyrt i det hele tatt. Det andvendes mest av kroppsbyggere, men er så absolut mye billigere å kjöpe enn de ferdig portionene i helsekost butikkene.

Her i Eskilstuna har vi en kroppsbyggings butikk. Kan minne om en helt vanlig sportsbutikk, men har spesialisert seg innen ja kroppsbygging.

Vi kjöpte WHEY 100% naturell, 1 kg for 159,-  Om man sammenligner dette produktet med eks nutrilett multi shake ( som er ferdig portioneret forpakkninger) Så kommer man svärt fort opp i 500,- for 10 dager ( Sjekket med nutrilett sin hjemmeside) De er som regel smakstillsatte av kjemikaljer. Vel... Hva skal jeg si... Den som vil må jo gjerne kjöpe det. de er jo helt ferdig med alle vitaminer og proteiner som er nödvendig om man har valgt 5:2 Dietten, men etter min pengebok, så kan jeg se langt fra. Jeg har rett og slett ikke råd.

Så om du vil ned i vekt, og ikke er rik. Så anbefaller jeg på det sterkeste og sjekke opp med din lokale trimmsenter eller sportsbutik om de har noe lignende dette produktet for en absolut billigere penge.


Det er like enkelt å anvende som shakene. Ha i det du vil i en blender/saftsentrifuge og bland inn 1 ss proteinpulver... Ferdig :)


 


HONNING


FFor meg er honning naturens gull. Egenskapen til honningen er så anvendelig att man kan absolut ha det i nesten all matlagning. marinader, som sötningsmiddel, bröd, frokostblandinger, TE..... ja.... uerstattelig :)


Nå har jeg skrevet litt om de produktene som vi har anvendt de siste 4 ukene. Og jeg er utrolig glad for vektreduseringen... Jeg har nemlig gått ned totalt:


5,3 kg



Og det er siden vi startet det hele. Altså, litt over halvparten av målet er nådd. Og jeg er super happy.

Jeg veier pr i dag: 72,8 kg :) :) :)

Målene rundt hofter og mage har stått stille denne uka, men det er heeelt ok. Jeg har fremdeles en uke på meg til vi avslutter den strenge dietten. Så blir det en uke med fullkornsbröd, fullkornspasta, villris osv for å teste om det har noe betydning på vekten. Men vi kommer til å kjöre med proteindrikkene til frokost, spise nötter som snacks og passe på sukker inntaket.

I stedenfor 2 liter cola på Fredagen, så blir det en glassflaske på 0,33. I stedenfor melkesjokolade, lager vi heller litt godt av mörk sjokolade osv....


Nå skal jeg fine meg opp litt med å farge håret. Jeg har sagt til meg selv att om jeg klarer å gå ned 10 kg, så skal jeg gå til frisören og fine meg opp.

Vel, siden jeg er over halvparten så starter jeg med hjemmefarging.... hihi..... Stay alive....


Kram kram

LS



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L S - 1 december 2013 08:49

      En riktig fin 1 advent folkens!   Det er Söndag morgen, litt kaldt ute, men hva gjör vel det :-) Jeg sitter inne i varmen med en god kopp kaffe og har rundstykker i ovnen, som jeg skal kose meg med til frokost. Kanskje jeg skulle ko...

Av L S - 6 november 2013 04:58

    Dette blogg innlegget handler ikke om mat denne gangen. Det handler om meg som person og medborger. Men jeg vil si en ting först. Jeg er ikke rasist. Sånn att det er oppklart fra förste stund.   Jeg synes det er litt skremmende faktisk...

Av L S - 11 oktober 2013 05:55


    God Fredag alle....   Denne uken har bare seilt forbi... Og plutselig har det blitt Fredag... IiiHhhaa.... Dette blir en spennende dag faktisk.... Jeg slutter tidlig på jobb, og etter et så reiser jeg til byen for å fikse ytt I.D med r...

Av L S - 9 oktober 2013 04:52

God morgen!   jeg har ikke blogget så masse den siste tiden, det har liksom ikke värt tid for det..... eller om det har värt tid så har jeg liksom ikke visst hva jeg skal blogge om på en måte. Mange ting har hendt den siste tiden. Og jaaaaa, ti...

Av L S - 22 september 2013 07:30


    Denne oppskriften har jeg snott fra den nye kokeboken jeg fikk i bursdagsgave Manneströms husmannskost. Om man önsker å vite mer / Läre seg mer om Svensk husmannskost er denne boken perfekt. Er du Svensk vet du veldig godt hvem Leif Mann...

Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards