detnordisekjokken

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Kjöleskap plyndring

Av L S - 11 oktober 2013 05:55

 


God Fredag alle....


Denne uken har bare seilt forbi... Og plutselig har det blitt Fredag... IiiHhhaa....

Dette blir en spennende dag faktisk.... Jeg slutter tidlig på jobb, og etter et så reiser jeg til byen for å fikse ytt I.D med riktig etternavn. Så blir det å ruse hjem for å plyndre kjöleskapet....


Jeg og min mann skal nemlig konkurere mot hverandre...

hihi.... Ingen av oss var noe sugne på å handle inn noe som helst denne helgen... fordi vi har faktisk ganske bra med mat både i kjöleskap ,frys og matskap... Vi er litt sånn att vi plutselig får lyst på noe så handler vi inn råvarer... Og det er jo klart det ikke bestandig blir brukt allt.... Da blir det puttet i frys og kjöleskap for senere å andvendes, men det blir fort glemt. Det var faktisk lettere för når vi laget matplan for uken egentlig... Men det er ikke bestandig vi gjör. Så den dagen vi eksempel vil lage oss spaghetti og kjöttsaus, kjöper vi inn all ingrediensene, deriblandt spaghetti, så nå tror jeg vi har 3 - 4 spaghetti pk i skapet.

Egentlig er dette slösing :-(


Så i dag blir det anderledes... Vi skal ha en matkonkuranse i dag. Reglene er fölgende:


- Ingredienser som er lov å bruke finnes i kyl, frys eller matskap. Nye innkjöp er ikke tillatt.

- Man skal lage 2 plokkeretter og en dessert

- Arbeidstiden er fra 17.00 - 19.00

- Alle kjökkenmaskiner og verktöy er tillatt. Samt oppskrifter er lov å fölge

- fusker man eller ikke blir ferdig i tide får man ikke mat... hihihihi


Så det er ganske enkelt egentlig. Vi får bare se om fantasien er med oss.... Jeg har foresten ikke aning om hva jeg skal lag, da jeg ikke har helt kontroll over hva vi har. Men det er det jeg skal få etter by besöket....da legger jeg frem de viktigste ingrediensene vi har på kjökkenbordet så att vi begge kan filosofere litt på hva vi vil andvende av råvarer...

Jeg skal ikke väre for kjepphöy her, fordi jeg har en mann som har svärt så gode kokkekunnskaper. an er fantastisk på smaker ( krydding) og han holder det som regel enkelt. Han er flink på å lese oppskrifter også, så jeg får en hard konkurent. Jeg derimot er nok litt flinkere teknisk, men jeg kan fort föle meg litt for sikker noen ganger og da kan det gå galt. Jeg slurver noen ganger når jeg leser oppskrifter og mye av min matlagning går på feelingen... Så vi får se.... Jeg önsker oss lykke til.


For å vise att vi er to ulike lag har vi ett blått forkle og ett rödt forkle.... hihi


Oppskrifter og bilder legger vi ut i morgen <3


Vel, da skal jeg hoppe inn i dusjen. Ny arbeidsdag vet jeg, men det EEEERRRR jo FREDAG


KLem klem

LS

 
 
Judith

Judith

12 oktober 2013 03:09

Hej! fin blogg:) besök gärna min:):)

http://hichit.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L S - 1 december 2013 08:49

      En riktig fin 1 advent folkens!   Det er Söndag morgen, litt kaldt ute, men hva gjör vel det :-) Jeg sitter inne i varmen med en god kopp kaffe og har rundstykker i ovnen, som jeg skal kose meg med til frokost. Kanskje jeg skulle ko...

Av L S - 6 november 2013 04:58

    Dette blogg innlegget handler ikke om mat denne gangen. Det handler om meg som person og medborger. Men jeg vil si en ting först. Jeg er ikke rasist. Sånn att det er oppklart fra förste stund.   Jeg synes det er litt skremmende faktisk...

Av L S - 9 oktober 2013 04:52

God morgen!   jeg har ikke blogget så masse den siste tiden, det har liksom ikke värt tid for det..... eller om det har värt tid så har jeg liksom ikke visst hva jeg skal blogge om på en måte. Mange ting har hendt den siste tiden. Og jaaaaa, ti...

Av L S - 22 september 2013 07:30


    Denne oppskriften har jeg snott fra den nye kokeboken jeg fikk i bursdagsgave Manneströms husmannskost. Om man önsker å vite mer / Läre seg mer om Svensk husmannskost er denne boken perfekt. Er du Svensk vet du veldig godt hvem Leif Mann...

Av L S - 22 september 2013 06:35

      God morgen      Vi hadde en herlig avslappet dag i går. Vi gjorde rett og slett ingenting. Foruten om å handle litt da og lage god mat. Min mann laget en eplepaj, jeg laget en gullerotskake og jeg laget til middag Lever Anglais. Om d...

Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Skapa flashcards