detnordisekjokken

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av L S - 14 augusti 2013 15:41


 


Del 3


Kontrakt



Når man har kommet til det stadiet att man seriöst velger å forandre store deler av sitt liv som blant annet kostholdet er det viktig å väre tro mot seg selv. Dårlige vaner er nemlig ikke lett å bryte.

Denne uka har gått til å forberede kroppen på en vei til bedre helse og jeg vil si att jeg tenker mer og mer over det for hver eneste dag. Selv om jeg ikke går på noe diett enda så automatisk får jeg nesten litt dårlig samvittighet når jeg spiser en brödskive eller tar meg ett glass cola.

I går når jeg kom hjem tok jeg det siste glasset som var igjen av flasken i kjöleskapet og satt meg på verandaen som vanlig med en sigg. Bare en slurk av glasset fölte jeg att magen svulmet opp og ble stor.

Uansett å «Creasy» det höres så er det faktisk sant. Men det er ett godt tegn. Det er bra fordi kroppen reagerer på NONO food. Og en endring i hjernen er tillstede.

Denne uka spiser vi opp alle «NONO food» vi har i kyl,frys og kjökkenskap. Det var bekymringsfult masse. Jeg som trodde vi levde sånn nogenlunde sunt liv, gjör faktisk ikke det. Men god nyheten er jo att vi ikke har hatt matutgifter denne uka J

Som jeg fryktet så har vi mye bröd, pasta og poteter i vår kost. Og bare det kan väre en del av att vi ikke klarer å gå ned i vekt.


Men programmet som vi nå skal kjöre fra neste Mandag som IKKE innholder poteter, ris, pasta osv osv i hele 5 uker…. Vel da forventer jeg att kroppen skal reagere positivt.

Jeg kan absolutt ikke garantere att jeg klarer å gå ned 10 på 5 uker. Men jeg har ett håp om att jeg skal väre på god vei.


Men nok om det….. Jeg skal fortelle litt hvordan jeg har tenkt.

De andre innleggene jeg har skrevet som du kan finne under kategori: diett og helse har värt denne ukas forberedelser, jeg og min mann har veid oss, funnet ut av vår fett % , BMI, målt, mage, byst, armer og lår, funnet ut av våre dårlige vaner og forberedt oss mentalt samt forberedelser i vårt eget kjökken. I denne uka har vi spist og drukket normalt. Vi har tatt bilder av våres kropper slik den er i dag og vi har satt opp en kontrakt. Og ikke minst satt oss mål. Dette er svärt viktige forberedelser. Ingenting av impulsitet.


Uke 2 – 3 ( V: 34-35 ) Er det diett. Man skal unngå alle NONO food og NO food. Det er inkl alkohol. Den förste uka blir det også mat uten melk eller melkeprodukter.

Uke 4 og 5  Fortsetter dietten, ( v: 36 – 37 ) med andre unngåelser, kommer tilbake til det.

Uke 5 ( v 36) Er det avsluttning på diett. Men her er det valgfritt på hvordan man vil legge opp uka ang inntak av diverse råvarer. Man skal läre seg å lage god helse nyttig mat som man kan kose seg med på eks Fredagene og selskap, samt fullföre plansjen som blir startet på i morgen.

Men uansett. I alle disse ukene er NONO food OG NO food ikke tillatt. Men det skal jeg skrive mer om på Fredag.


 


Kontrakten:


Nå har jeg kjatet masse om det hele, men det er bare fordi jeg vil forklare hva som skjer de närmeste ukene. Fordi man kan da ikke skrive under på noe man ikke vet hva man skriver under på. Ikke sant……

Vel, Jeg har laget en kontrakt på de vilkår som passer meg. Om du vil lage en kontrakt, så gjör den personlig og tillpass den slik du önsker, men husk bestandig å vär realistisk og få en venn, kjäreste eller hvem du velger til å skrive under på den. Legg den ut offentlig om det er det som får deg til å holde fast på det du selv frivillig har gått med på som du selv har formet.


Men en siste ting…..

Om det er så att du en dag «glemmer» deg eller ikke klarer å motstå fristelser, ikke gi opp for det. Gi det en kjans til… Det er ikke verdens undergang…. J

Noen mennesker trenger å bruke fase 2 lengre og ikke bare 2 uker. Og det er helt ok. I fase ti ( altså v34 – 35 ) fungerer det slik att du avholder deg fra all NONO food og No food, samt att du avstår fra alle mejeri produkter. Men det skal jeg skrive mer om på Fredag.


Her er min kontrakt:


KONTRAKT

Jeg      LENE SANDSTRÖM   Sverger på att jeg vil:

  1. Fullföre ett kostprogram i 5 uker fremover . Start dato: Mandag: 19 August – Slutt: 23 september.

Selv om det noen ganger kan bli vanskelig så inkluderes det med:

A)      Forberede alle fase 1 forberedelsene denne uken. V33

B)       Fullföre diett fasen 2 – 3 i ukene 34 og 35. Og holde meg unna nono food

C)      Sette meg ned mindst 3 ganger i uken i 30 min og bare slappe av med evt noe rolig musikk

  1. Huske hele tiden på hvorfor jeg gjör dette, spesielt når jeg er fristet til å slutte.
  2. Gjennkjenne  den negative tenkningen og tvil som nödvendigvis kan oppstå mens jeg fullförer programmet,  hedre disse fölelsene, men ikke tilltale dem til å kontrollere mine handlinger. Jeg vil huske att fölelser ikke er fakta.
  3. Se ärlig på min adferd og fölelser, uansett hva som vil dukke opp
  4. Nekter å la «gifter» påvirke inkludert negativitet fra venner til å forstyrre mine besluttninger om å fullföre programmet.
  5. Gjöre min ord til lovens univers ved å gjöre det jeg sier jeg vil gjöre.
  6. Ikke avslutte programmet för jeg har diskutert saken med en venn först.
  7. Gjenn les denne kontrakt, för jeg bryter noen av löftene jeg har skapet for meg selv for en bedre helse.

Min signatur                                                                
                    Dato og sted


Vitners signatur                                          
                                    Dato og sted



 

Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards