detnordisekjokken

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av L S - 25 augusti 2013 07:32

 


Lördagens mat bestod av rikelig med proteiner og smaker. Jeg baket et bröd uten mel og vi laget marinert kylling med en blandings salat og palsternack purè til.

Det ble så utrolig godt. Min mann laget marinaden til kyllingen, så jeg vet ikke så masse om hva han hadde i den, men jeg skal nok få hemligheten ut av han en dag.... hihi


Brödet ble inspirert av en av oppskriftene jeg fant på nettet her om dagen. Noen av ingrediensene har jeg byttet ut da vi ikke skal ha mejeri produkter denne uka og jeg hadde ikke tranbär, så disse råvarene ble erstattet med rivne morötter/gulerötter og lingon/tyttebär..

Så her er hva jeg hadde i brödröra:


1 dl sesamfrö

1 dl solsikkekjärner

1 dl kruskali

4 ss linfrö

1,5 dl rivne gulerötter

8 egg

4 ts fiber husk

1 ts salt

2 ts bakepulver

ca 1/2 dl tyttebär

Greskarkjärner til dekorasjon


Slik gjorde jeg det:


1. Jeg ristet solsikkekjärnene og sesamfröene i en panne så de fikk litt farge.

2. Så hadde jeg linfrö. kruskali, solsikkekjärner og sesamfrö i en mixer og lot dette male i noen minutter

3. I mellom tiden pisket jeg eggene godt.

4. Bland alle ingrediensene godt og hell röra i en liten langpanne form, ( en sukkerbrödform eller liten brödform funker også.

5. Stek dette på 200 `C i ca 30 - 35 minutter.


 

Disse frokost firkantene som jeg kaller dem ble ikke så smaksrike som jeg trodde de skulle bli, men er absolut en kjempe god bröderstatter for å ha pålegg på. Så det blir frokost i dag, Frokost firkanter med skinke og grönt :)


Ellers av mat denne lördagen ble til frokost linfrörundstykke med valnötter som jeg hadde smile eg, spinat, tomat og agurk i.  Middagen ble helstekt kylling med en fantastisk rik grönn salat og palsternack purè

Av L S - 25 augusti 2013 06:31

 

HEY HEY HEY..... GOOOOOOOOD MOOOOOORNING :-)


Jeg våknet i dag på samme tid som jeg bestandig gjör, nemlig klokken 05.00, litt kjedelig, men sånn er det jo. Denne uka så har jeg gått på diett. Dietten er noe jeg har funnet på selv ved å studere hvordan kroppen reagerer på ulike matvarer og hvordan den fungerer rett og slett. Det finnes uttallige diverse slanke metoder og dietter, men jeg har tillpasset det slik att jeg skal trives også. Jeg har sluttet med de uvanene jeg selv synes er mest synderlig og erstattet dem med gode vaner. Kosten er nesten det samme, men jeg har ikke spist noe form for sukker som cola, sjokolade osv osv...

Jeg spiser ikke bröd ( hvete/gluten) og ikke pasta eller poteter.

Jeg tenker masse igjennom på forhånd hva jeg peter i meg og pröver så godt jeg kan å få i meg mest proteinrik mat.

Vi har til og med kjöpt proteinpulver som vi har i vår proteindrikk på morgen.

Jeg sykler frem og tilbake på jobb og når jeg er på jobb så blir det nesten litt morsjon det også, da jeg ikke har noe kontor jobb kan du si :) Så med det har jeg gått ned:


2,3 kg


På den tiden jeg startet med slankingen, det er så fantastisk synes jeg, mitt mål er å gå ned 10 kg, og fortsetter dette, ja vet du ,da tror jeg att jeg når målet fortere enn hva jeg trodde.... Det er fantastisk. Så med slike resultat , blir jeg så Jäxxxxx glad. Og det er absolut dette som gjör att jeg bare vil fortsette. Det er motiverende. I LOVE IT....


I dag skal vi ut i skogen å se om vi får plukket litt sopp og rognebär.

Ha en strålende Söndag alle.


  



Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards