detnordisekjokken

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av L S - 13 augusti 2013 06:03

 



DEL 2

Vekt og mål



Min elskede mann kjöpte i går en baderomsvekt.

Det er litt merkelig du.... jeg fikk med engang nesten panikk anfall.

baderomsvekten var sykt bra, den måler så klart vekten din, men også BMI, fett %, vann, muskelmasse og benmassen.


Om du ikke har en slik vekt så kan du gå inn på denne siden å finne ut av ditt BMI: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6599292



Body Mass Index

(BMI) eller kroppsmasseindex anger inom bl.a bariatrin relationen mellan vikt och längd enligt beräkningen kroppsvikt (m) i kilogram dividerat med kroppslängden (l) i meter i kvadrat.



 



Så nå folkens har jeg TALL..... Jeg har aldri värt så spesielt opptatt av slike tall, men jeg kan på en måte forstå det... Det er jo tall som man ikke vil vite... Ikke jeg hvertfal... Uff, så kjedelig,


MEN...

Disse tallene var nyttig. De tallene som jeg kommer til å få bruk for er Vekt, BMI og fett.

Og mine tall på området var fölgende:


Vekt: 78,1 kg

BMI: 29,4 %

FETT: 36,3 %


Den gode nyheten da er att jeg var "bare" overvektig, jeg klattret ikke over nivå 1 - 2 eller 3. Så jeg tröster meg med det. Men det å nesten veie 80 kg... Hmmmm.... Det er ikke bra ..... Nei ...... Jeg skal ned



10 kg


Så nå er det värste gjort, vi fikk ikke tatt bilder i går da, men det blir gjort i dag, så er det å ta kroppsmål.

De plassene som vanligvis man legger på seg fett er:


Lår

Hofter

Mage

Armer

Byste



ADVARSEL

Tall til skrekk og gru


Mine kroppsmål:

Lår: 57

Hofter:93

Mage: 98

Armer:29

Byste: 109


Okei.... Armene var ikke så ille da... hihi.... ellers så er det nok deffinitivt "look alike" An Apple.

Jeg har nok mye å jobbe med, men det går bra. Man må jo starte ett sted, men tror det er greit å starte nå ja.... hihi...



Vel, min baderomsvekt skrekk er nesten over... Det er liksom fakta nå, hvordan det virkelig står til.  Min tall depresjon er over også... Jeg ser fremfor meg en vekt på 68 i fremtiden og det gjör meg glad.


Videre utover i programmet så veier man seg og måler seg en gang i uka. Det er ikke noe poeng å gjöre det hver dag. Tallene har ikke så masse betydning, da det er midjemålele ( i mitt tillfelle )som er det vesentlige her. Det å kunne ta på seg en topp som sitter pent. Men det er ett fakta... Jeg er overvektig, så det må bare gjöres noe med :)


God helse alle

  






Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards