detnordisekjokken

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av L S - 20 augusti 2013 18:03

 


Jeg har värt alene hjemme i dag etter jobben, så jeg fikk liksom ikke lyst til å lage  det helt store til middag.

Men jeg prövde en oppskrift etter kokken Markus Aujalay ( mest kjent i den moderne tid som dommer i Sveriges mästerkock på tv. ) med tunfisk, bönner , egg osv osv..... Jeg gjorde om oppskriften med det jeg hadde i kjöleskapet... Men det smakte fantastisk godt.... Og ikke nok med det, den er fullspekket med proteiner :)


Til 2 salater


2 store never spinatblader, frisk

1 tomat i båter

1/2 paprika i biter

1/2 liten rödlök i strimler/skiver

1 boks hermetiske sojaböner eller 1 dl ukokte sojabönner som du koker

1 boks tunfisk i olje eller vann

ca 12 oliven

2 ss kapers

4 hardkokte egg som du deler i 2

litt god olivenolje

litt hvitvins eddik

salt og pepper


Slik gjör du!


Hakk og skjär alle ingrediensene, skyll spinaten.

Legg alle komponentene på en tallerken, hell over hvitvinseddik og olje som en stråle over det hele.

Ha på nykvärnet pepper og salt.


 


 

Av L S - 20 augusti 2013 05:28

 

God morgen!


Da var den förste dagen over og jeg sitter her å tenker over hvordan det har gått. Vel, jeg vil si det har gått veldig bra faktisk, cola, chokolade eller andre sötsaker har jeg ikke tenkt på en gang. Og jeg föler meg pigg og frisk.


Det var vel noen perioder i går som jeg fölte meg litt småsulten, men det gikk fort over med  et eple.

I går spiste jeg:


Frokost:

1 krus kaffe

Proteinrik drikk med gulerot, eple, appelsin og litt vannmelon i. Samt Proteinpulver.


Mellanmål:

1 eple


Lunch:

Eggekake med chillipulver i, frisk spinat, skinke, tomat og agurk.

Vann å drikke


Mellanmål: Appelsin


Middag:

Kokt höne med buljong, sojaböner og grönnsaker.

Limevann å drikke.


Eftermiddagskaffe:

Det ble byttet ut med grönn te og nötter


Jeg svettet mye i går, litt flaut å skrive det kanskje, men sånn var det. Jeg håper det har noe med renselse i kroppen å gjöre faktisk, Jeg kunne inderlig önske att jeg gikk ned 2 kg hvertfalk i löpet av uka, men det vet jeg jo ikke för på Söndag :)


I dag skal jeg på jobb tidlig, så jeg får ruse avgårde... hihi


Ha en strålende dag



Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards