detnordisekjokken

Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av L S - 24 augusti 2013 06:00

 


Etter en litt stressende arbeidsuke var det helt vidunderlig å bare kunne slappe totalt av.

Jeg og min mann reiste på Coop Konsum i går får å supplere litt i vårt YesYes Food kjökkenskap og kyl, med litt mer grönt og ingredienser til bröd.

Til vår fordel hadde Coop denne uka masse 10 kr tilbud på frukt og grönt... Vi gikk total bananas.... hihi... Men nå er skafferiet fylt med lekkerier.

Visse typer frö og nötter er ikke noe spesielt billig, men det bruker jo å väre sånn, det som er sunt er dyrt og ikke mindst en annen ting, det er jo naturlige hele råvarer, som ikke er puttet og stappet i med sukker, så att det blir jo da automatisk dyrere kan du si, men natur lösgodis kostet faktisk bare 149,- kg. Og utvalget er jo suverent bra. Så jeg råder dere til å sjekke det först om dere skal ha nötter eller törkede frukter, fordi om man samenligner kg prisen med det og de små posene i bake avdelingen  så kan man komme mye billigere ifra.

Eks: Jeg trengte 2 dl hakkede valnötter til mine rundstykker i går. En pose valnöttkjärner på 250 gr kostet 29,- I lösvekt fikk den mengden jeg egentlig trengte for 13,- ..... Stor forskjell faktisk :)


Vel, jeg laget til en sats rundstykker/limpa med linfrö og valnötter. Oppskriften finner du under kategorien bröd,baking.

I stedenfor å lage til ett "bröd" så la jeg heller litt röre/deig i en cupcake form, fordi vi bare er 2 i husholdningen å det er så lettere å bare ta ut det vi trenger av fryseren etter hvert.

Rundstykkene ble luftige, smaksrike og gode. Jeg kan absolut anbefalle de på det sterkeste. De hever seg ikke så mye så pass på att du har nok smet/deig/röre i hver cupcake form om du vil lage rundstykker, men vil du lage til ett bröd så har du det bare i en vanlig bröd form.

Om du velger å lage rundstykker, så ble mine ferdig på 45 min.

I dag skal jeg lage andre rundstykker med morot/gulerot... Gleder meg masse til det. Ha en strålende Lördag :)


 

Presentation


Det Nordiske Kjökken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI Kalkulator


Ovido - Quiz & Flashcards